"היהודי החדש" כפנטזיה

"כל הסופרים מברנר עבור במשה שמיר ועד ס. יזהר, כולם, שפינטזו על אדם חדש — לא באמת האמינו בסיכוייו של הפרויקט הזה. … הסופרים האלו לא ראו שום סיכוי לקיום נורמלי. אני אומר זאת אחרי קריאה של מאות טקסטים: אין סיפור אחד בספרות העברית החדשה שבו הסופר באמת מאמין בפרויקט הציוני, באפשרות לנרמל אותו".

 

הפרופ' יגאל שוורץ מהחוג לספרות באוני' הנגב בראיון לסופר ניר ברעם, "פרומו" — מוסף התרבות של "מעריב", 27.5.05

 

_______________________

גילוי נאות: יש לי הכבוד להיות אחד מעשרות אלפי תלמידיו של הפרופ' יגאל שוורץ.

פוסט זה פורסם בקטגוריה בּשֵם אוֹמְרם. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על "היהודי החדש" כפנטזיה

  1. טלי הגיב:

    קודם כל טרם הספקתי לברך אותך ברכת שכנים, אז ברוך הבא!

    שנית, יש לינק?
    תודה
    טלי

  2. אורי הגיב:

    הי טלי,

    תודה על "הסבר פניך לתייר".
    לא שידוע לי, אחרת הייתי מביא את הלינק וחלס.

  3. ערדי הגיב:

    האם עצם קיום הראיון ההוא, או הספרות הישראלית בכלל, או קורות חייך שלך אינם טוענים ההפך?

  4. אורי הגיב:

    מכך שלא התנרמלנו? נדמה לי שלא מדובר מבחינה חיצונית-פורמלית כמו מבחינה פנימית-מהותית. ועוד ידובר על כך באתר זה.

  5. ערדי הגיב:

    פחות או יותר, זאת אומרת, עד כמה שעם כלשהו הוא נורמלי… בכל אופן אני מצפה לשמוע את ההמשך 🙂

  6. כרמל הגיב:

    נושא הבלוג שלך חביב עלי מאד כחברה בקהילה יהודית חדשה שלוקחת על עצמה משימה אורתודוכסית מאד לא אורתודוכסית. אתה מוזמן לבקר באחת הפעילויות שלנו:
    http://www.bayitchadash.com/

כתיבת תגובה

