
לאור השפעתם חסרת התקדים של יועצי פרסום למיניהם, אלה שמעולם לא נבחרו בידי איש מהציבור הרחב, על מה שקורה בישראל במישור הפוליטי והתקשרותי, עולים בזכרוני דבריו הנכוחים של ההיסטוריון היהודי איש אוקספורד, הפרופ' תיאודור זלדין – שנבחר על-ידי כתב העת היוקרתי Magazine Litteraire בצרפת כאחד ממאה הוגי הדעות החשובים ביותר בעולם כיום – בספרו "היסטוריה אינטימית של האנושות", עמ' 180:
"החשש מיצירת רושם כוזב הוא הסיוט המודרני. השם שיוצא לאדם הוא הגיהינום המודרני. ככל שהחברה רואה את עצמה כדמוקרטית יותר, היא מייחסת משקל רב יותר לשם שיצא לאדם, והפחד מביקורת הזולת, ולו הפעוטה ביותר, הופך אצלה לאובססיה; מחקר אמריקני טוען שזהו הפחד המציק ביותר. אין זה יד המקרה שפרסום ויחסי ציבור הפכו להיות בסיס לעסקים, לפוליטיקה, לבידור ואפילו לדת". |
באמצעות תקשורת ההמונים השולטת על כל הגלובוס נערכת שטיפת מוח, כפי שמעולם לא היתה.
ופרסום רק עושים טוב למי שמשתמש בהם
אם לא קראתם, קיראו את הכתבה של אמירה לם במוסף שבעה ימים האחרון. כתבתי על זה גם כאן:
http://www.anecdotot.net/?p=361